Met de groeten van God

Beste Kees,

Gisteren heb Ik je gebed in goede orde ontvangen, waarvoor nog Mijn hartelijke dank. Ik kan Mij voorstellen dat je het allemaal even niet meer begrijpt, maar daarvoor had je wat Mij betreft gisteren niet drie keer naar de kerk gehoeven, hoor. Om je de waarheid te zeggen Kees, Mij heeft het ook nogal verrast. Voor Mij was het tenslotte ook weekend, sterker nog: in afwijking tot wat jouw kerkje ervan gemaakt heeft is zaterdag eigenlijk Mijn officiële rustdag, maar ik zal je nu niet lastigvallen met theologische haarkloverijen want je hebt wel wat anders aan je hoofd.

Je vorige gebeden had Ik toch keurig verhoord, dunkt Mij. Ik had je tenslotte in het centrum van de macht geplaatst, maar dan veel onzichtbaarder dan die hysterische gedooggenoot van je, waardoor je de kat tenminste lekker in het donker kon knijpen. Daarom vond ik het van de week wel wat onvoorzichtig van je om zó opzichtig naast dat kereltje Rutte in zijn auto plaats te nemen om wettelijk te regelen dat Mijn Naam nimmer ijdel gebruikt mag worden. Als de pers je daar dan vervolgens op aanspreekt moet je niet bij Mij komen klagen! Maar kom, een kniesoor die het daar nu nog over heeft. Ik snap het best wel hoor, want macht is immers vies, en vies is tenslotte lekker.

Maar om nog even op je gebed van gisteren terug te komen Kees, daar moet Ik echt nog even diep over nadenken. Ik mag dan wel almachtig zijn, maar ook daar zijn grenzen aan. Ik begrijp echt wel dat jij het prettig vond om stiekempjes samen met die geblondeerde fascist dit kabinet te steunen, maar telkens als ik je één Goddelijke Vinger toe steek grijp je Mijn hele hand. Nu wil je dus dat ik in september een meerderheidscoalitie voor je ritsel met de ChristenUnie en de PVV. Met die ootmoedige katholieken Maxime, Jack en Henk heb je het helemaal gehad, zo begreep Ik gisteren meermaals uit je gebed. Maar daar moet Ik je toch écht vermanen, beste Kees, want zélfs katholieken zijn christenen, hoor!

Maar Ik zal kijken wat Ik voor je kan doen, want Ik ben tenslotte de kwaadste niet. Als jij belooft het homohuwelijk, de abortus- en de euthanasiewet te zullen afschaffen — wellicht kun je dan ook nog wat aan de winkelsluitingswet doen — en Geert trapt intussen die goddeloze Arabieren van die Valse Profeet het land uit, dan zal Ik ook een duit in het zakje doen. Maar alléén als je braaf bent, hoor Kees! Wat meer aanvoegende wijs in je moties en amendementen zou Ik trouwens zeer op prijsstellen, en in de kantine van de Tweede Kamer zie Ik eigenlijk liever een Bal des Gehakts op het menu. Hoe vind je 't trouwens klinken? 'Zijne Excellentie Van der Staaij'? Stoer hè! Dan mag je ook nog bij Hare Majesteit op bezoek! Als je haar dan tóch spreekt, zeg haar dan meteen even dat Ik nooit beweerd heb dat ze bij Mijn gratie regeert, want je weet dat Ik nu eenmaal liever niet heb dat Mijn Naam ijdel wordt gebruikt.

Nou Kees, Ik ga weer 'ns verder. Mij bereikten zojuist berichten van een alleraardigste jongeman die aan een nieuw godsbewijs werkt. Zelfs voor Mij is dat een enorme intellectuele tour de force, maar mocht daaruit blijken dat Ik inderdaad besta, dan zal Ik kijken wat ik voor je kan doen. En tot die tijd: hou je taai, makker!




2 opmerkingen:

lona7 zei

goedzo. Voor de zoveelste keer wil ik benadrukken hoe belangrijk het is de artikelenreeks van Wendela te publiceren. Er wordt veel te veel gegladjakkerd, geslijmd en besodemieterd. Laten we blij zijn met iemand als Wendela die behalve dat ze een vlijmscherpe pen heeft, ook nog eens ontzettende veel weet.Dat ze ondanks de duidelijke ergernissen, toch nog kans ziet haar artikelen te doorspekken met humor is prijzenswaardig en duidt op een gave die alleen topschrijvers bezitten.

AH zei

goed artikel.ik hoop dat die van de staay dit voor zijn god kan verantwoorden